Andreea Filip: „este nevoie de mai multă transparență”

Andreea Filip: „este nevoie de mai multă transparență”

București – 6 ianuarie 2016

În 2015, portofoliul de clienți ai grupului independent de comunicare Frank (care cuprinde agențiile Frank, Oxygen, MSPS) a crescut cu peste 30%, printre aceștia numărându-se: World Class România, Macromex (La Strada), Nestlé Cereals, Huawei Devices România (pentru activitățile de BTL),Idea Leasing, Luxoft România. Diversificarea portofoliului se datorează în mare măsură creării în cadrul grupului a unei poziții de business director, care de un an de zile este ocupată de Andreea Filip.

Andreea Filip, Group New Business Director, s-a alăturat echipei în urmă cu un an. Anterior, timp de mai bine de trei ani, a fost Corporate Sales Manager la World Class Health Academy și Sales Director & New Business Development la Precision Media (2008 – 2011), unde timp de doi ani a fost BTL Manager.  

Ce a contribuit în mod semnificativ la creșterea portofoliului de clienți cu 30% anul trecut?

Doi dintre principalii factori care au contribuit la creșterea noastră l-a reprezentat crearea poziției de New Business la nivel de grup, precum și strategia noastră de a diversifica și crește portofoliul de clienți. Ne bucură faptul că am reușit să ne atingem acest obiectiv în 2015, printre noii clienți numărându-se: World Class România, Macromex (La Strada), Nestlé Cereals, Huawei Devices România (pentru activitățile de BTL), Idea Leasing, Luxoft România.

Din perspectiva voastră, care a fost cea mai mare provocare a pieței de comunicare în 2015?

Cerințele au crescut progresiv, însă bugetele de comunicare nu au evoluat în același ritm. Rolul nostru, ca agenție, s-a diversificat. Exigențele sunt mult mai mari, se cer competențe în mai multe arii de specialitate, iar oamenii din echipă trebuie să îndeplinească mai multe roluluri. Un brief de PR, spre exemplu, nu mai gravitează exclusiv în sfera relațiilor publice, ci necesită și elemente de social media, de digital și/sau creație. Aptitudinile noastre ca specialiști nu mai sunt singulare, trebuie să livrăm inovație, creativitate, strategie, concepte diferențiatoare.

Care a fost cuvântul anului în 2015 în comunicare? În România, dar și pe plan global?

În 2015, sintagma anului a fost “real time marketing” – comunicare imediată, în timp real. În ceea ce privește anul viitor, atât la nivel global, cât și în România, “disrupția” sau “marketingul disruptiv” va deveni tot mai mult status-quo în industria de comunicare. Consumatorul este actualmente asaltat de mesaje de comunicare, iar captarea atenției sale s-a îngreunat în ultima perioadă. Tocmai de aceea se va pune tot mai mult accentul pe spargerea tiparelor convenționale.

Cu ce așteptări începeți 2016?

Suntem optimiști în ceea ce privește anul viitor. Avem încredere în echipa noastră, care a crescut – în prezent suntem aproximativ 50 de specialiști în comunicare. Obiectivul nostru pentru 2016 este să ne continuăm creșterea, să furnizam servicii integrate, cu accent pe digital, social media, BTL.

Ce ați vrea să se schimbe în industria românească de comunicare în 2016?

Industria ar putea beneficia de mai multă transparență, în general, în procesul de pitch.

Inapoi