[INSIDER | Business-ul Oxygen PR în 2015] Tereza Tranaka: „Nu estimez creșteri ca volum total al pieței de PR, pentru că bugetele clienților nu vor crește”

[INSIDER | Business-ul Oxygen PR în 2015] Tereza Tranaka: „Nu estimez creșteri ca volum total al pieței de PR, pentru că bugetele clienților nu vor crește”

București – 13 ianuarie 2015

Trăgând linie după 2014, am vorbit cu managerii agențiilor de creație, PR, BTL și digital despre statusul business-ului lor la început de an-cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienți-ajungând până la evoluția pieței în 2015 și planurile de creștere a profitabilității fiecărei agenții.

Despre business-ul Oxygen PR aflăm de la Tereza Tranaka (Managing Partner).


Cifra de afaceri Oxygen PR în 2014

Închidem anul 2014 cu o cifră de afaceri similară cu cea a anului trecut și suntem mulțumiți de rezultate, având în vedere un context al pieței în continuare destul de dificil.


Evoluția pieței de PR în 2015

Nu estimez creșteri ca volum total al pieței, pentru că bugetele clienților nu vor crește. Evoluția pieței se va simți nu la nivel financiar, ci la nivel al performanței agențiilor și a diversificării serviciilor de PR.


Creșterea profitabilității agenției

Un model de business pe termen lung trebuie întotdeauna să aibă în vedere eficiența resurselor și cred că anii aceștia ne-au învățat pe toți să fim mai eficienți, mai atenți la costuri, să implementăm programe care să analizeze orele petrecute și profitabilitatea clienților șamd. Anul trecut, spre exemplu, noi am realizat astfel de investiții care să ne ajute să eficientizam business-ul și, totodată, să îl creștem (de ex. tool de monitorizare în timp real pentru digital). Bineînțeles, trebuie avut în vedere și new business, generarea de venituri noi și dezvoltarea unor noi arii de expertiză.


Structura portofoliului de clienți

Portofoliul agenției este mixt-există atât clienți mari, cât și mai mici, și cred că este cel mai sănătos așa. Sectoare în care activează clienții noștri includ domeniul financiar-bancar, spirtoase și industria berii, FMCG, tehnologie, retail, real estate, entertainment, beauty, healthcare, auto șamd. 


Specializari și servicii dezvoltate în 2014

Am investit în unelte de monitorizare și research, în dezvoltarea capabilităților pe zona digitală și storytelling, producție video.


Domenii/sectoare cu know-how sau expertiză nevalorificată

Telecom-ul este un domeniu unde avem know-how puternic, la fel și healthcare/ pharma, real estate, fashion.


Politica de participare la pitch-uri

Participăm la pitch-uri pentru care avem competențe.

 

Inapoi